با غریبه ها آشنا

with familiar strangers با غریبه ها آشنا

با غریبه ها آشنا

with familiar strangers با غریبه ها آشنا

بنگاه یا بن گاه ، مسئله این است؟!

شاید تا الان، وقتی که در خیابانهای شهر مشغول گذر بودید، چشمتان به جمال بی مثال انواع و اقسام بنگاههای مختلف روشن شده باشد. بنگاههایی که کارشان دلالی است، خرید و فروش و یا شاید واسطه گری فرقی نمی کند چی! انسانهای واسطه کم نیستند در زندگی و شاید هم در اطراف خودمان زیاد دیده ایم.

چند وقتیست که وقتی چشمم به این بنگاهها می افتد، مشمئز می شوم و جز تاسف به حال خودم و جامعه ام کاری از دستم ساخته نیست. اینان همه چیز را به دید دلالی نگاه می کنند، خانه ، زمین ، ماشین و ... و حتی انسان، برایشان فرقی نمی کند انسانها را خرید و فروش می کنند. جدیدا حتی برای رفتن سر کار هم بنگاههای کاریابی بوجود آمده و برای رفتن سر کار هم باید به این دلالها پول بدهیم تا اشتغال را دلالی کنند، جالب است نه؟

در هر صورت از ماست که بر ماست و باید هرچه زودتر فکری به حال این وضع اسفناک شود. می بینی کشاورزی با این همه زحمت، محصولش را به عمل می آورد آنگاه این بنگاههای محصولات کشاورزی، اینگونه کشاورزان زحمتکش را چپاول می کنند. آیا به راستی این کار عدالت است؟

البته در مسئولان رده بالای کشور هم متاسفانه این رانت خواری و دلالی فراوان وجود دارد. امیدواریم که رئیس جمهور آینده فکری به حال این شرایط نموده و بتواند مشکلات مردم را حل کند.

صحبت زیاد است ولی مجال کم، و حرفهایی است برای نگفتن....

امیدوارم شما گیر این دلالان نیفتید.

نظرات 2 + ارسال نظر
بیلی و من دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 06:41 ب.ظ http://www.mebaily.com

سلام، اگر امکان دارد متن فراخوان کانون نویسندگان ایران برای گردهمایی فردا سه شنبه در برابر زندان اوین را در وبلاگتان منتشر کنید. جان ناصر زرافشان در خطر است!

رضا شریفی دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1384 ساعت 08:43 ب.ظ

سلام
راست می گی محمد جان
من هم امیدوارم آقای دکتر معین رای بیاورد و جلوی این دلالان
و رانت خواران همه جوری را بگیرد البته با فرا خوانی مرذم ذر صحنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد