با غریبه ها آشنا

with familiar strangers با غریبه ها آشنا

با غریبه ها آشنا

with familiar strangers با غریبه ها آشنا

هزار راه نرفته

علیرغم تمام انتقاداتی که من همیشه و در همه جا از تلویزیون ایران و عملکرد کاملا مغرضانه و جناحی آن داشته ام (که بعدا به موقع آنها را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهم) اما خداوکیلی بعضی اوقات، تلویزیون یک سری برنامه های واقعا جالب و آموزنده را پخش می کند که واقعا زیبا هستند. یکی از این برنامه ها، برنامه هزار راه نرفته است که فکر می کنم حوالی ساعت 21:30 شب از شبکه دو صدا و سیما پخش می شود.

این برنامه واقعا عبرت انگیز است و من خودم هر موقع که فرصت شود سعی می کنم آن را حتما ببینم. به هر حال من به شما هم توصیه می کنم که اگر وقت داشتید، حتما دیدن آن را از دست ندهید، خصوصا آنهایی که قصد ازدواج دارند و می خواهند قاطی مرغها شوند ( قابل توجه بعضی دوستان!) به هر حال من در اینجا به عنوان یک بیننده این برنامه، به همه عوامل ساخت این برنامه، بابت زحماتشان تبریک و خسته نباشید می گم و امیدوارم که مافیای سانسور صدا و سیما ، اجازه ساخت برنامه هایی از این بهتر را نیز بدهد.

قربون همتون

به یاد علی شریعتی

 

خدایا: به من زیستنی عطا کن که در لحظه مرگ، بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است، حسرت نخورم، و مُردنی عطا کن که، بر بیهودگیش، سوگوار نباشم.

خدایا: بگذار تا آن (مرگ) را من، خود انتخاب کنم، اما آنچنان که تو دوست می داری.

خدایا: تو، چگونه زیستن را به من بیاموز، چگونه مردن را خود خواهم آموخت.

خدایا: مرا از این فاجعه پلید مصلحت پرستی (که دین ما شده الان) که چون همه گیر شده است، وقاحتش از یاد رفته است و بیماری شده است که، از فرط عمومیتش، هر کس از آن سالم مانده باشد بیمار می نماید مصون بدار، تا: به رعایت مصلحت، حقیقت را ذبح شرعی نکنم.

 

زنده یاد استاد

دکتر علی شریعتی

وزارت ICT از توهّم تا واقعیت

دیروز وقتی اومدم خونه، وقتیکه قبض موبایلم(ببخشید تلفن همراهم) را دیدم که اومده در خونه واقعا از این لطف اداره پست در تعجب ماندم. اما وقتی شگفتی و تعجبم بیشتر شد که قبض را نگاه کردم، اولا 29 روز از آخرین مهلت پرداخت آن گذشته بود ثانیا مبالغ عجیب و غریب و بعضا نجومی در آن مشاهده شد که مرا وادار به نوشتن این مطلب کرد برای مثال مبلغ خدمات ویژه برای چندمین بار 110000 ریال آمده بود که معلوم نبود بابت چه خدماتی.

کلا وقتیکه کمی با خودم فکر کردم و عملکرد وزارت عریض و طویل  ICT (یا همان پست و تلگراف و تلفن سابق) را از نظر گذرانده و با اکثر دوستان در این رابطه صحبت کردم فکر کردم بد نباشه اگه یک دست مریزادی به مسئولین این وزارتخانه بدهم. نمی دونم از کجا شروع کنم اما فکر کنم بهتر است از تلفن همراه که فراگیر ترین وسیله ارتباطی دارای مشکل اساسی   در ایران است شروع کنم.

آخه تقصیر مردم ایران چیه که مسئولین مخابرات عُرضه درست کردن وضعیت بسیار بد و اسف بار آنتن دهی تلفن همراه را ندارند.

از وضعیت قبضهای آن هم که دیگر فکر کنم، نگویم بهتر است، که یا نمی آید یا با چند ماه تأخیر می آید یا در آخر هم باید بروی دفاتر خدمات ارتباطی و با پرداخت مبلغ 200 تومان قبضت را دریافت کنی، وقتی هم که آن را می دهند دست آخر دیدن ارقام عجیب و غریب و اشتباهات فراوان در آنها طبیعی به نظر می رسد.

واقعا وقتی که عملکرد ضعیف و مبهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقوله هایی مانند: فیلترینگ، اپراتور دوم تلفن همراه (ایران سل ، ترک سل و ... که هنوز که هنوز است ترکها دارند به ما می خندند ) ماهواره زهره (که دارند آن را از ما می گیرند ) ، تغییر مدام شماره ها ( که ناشی از اشتباهات خود آنهاست و همه را سردرگم کرده )، و مسئله ثبت نامهای تلفن همراه (که دیگر نیاز به توضیح ندارد و همه ما از آن جریان که چگونه سود میلیاردها تومان از پولهای مردم به خزانه دولت واریز می شده باخبریم ) و ... می بینیم. که واقعا صحبت در مورد هر کدام از آنها واقعا خودش یک مثنوی طولانی را می طلبد، دیگر چه امیدی به اصلاح وضعیت این مقوله مهم از پیشرفت هر کشوری، یعنی ارتباطات داریم. واقعا آیا جایگاه ارتباطات در کشوری مثل ایران با اینهمه افراد خلاق و صاحب علم و تفکر این است. آیا رواست که کشورهای همسایه ما از قبیل ترکیه ، امارات و ... در بحث ارتباطات اینهمه از ما پیشی گیرند، تا جایی که ما از آنها تقاضای کمک بکنیم (واقعا خنده دار نیست) به هر حال وضعیت خطوط اینترنت، که دیگر برای همه کسانی که این مطلب را می خوانند دیگر واضح و مبرهن است.

در هر حال من در اینکه آقای دکتر سید احمد معتمدی استاد خوبی در تدریس دروس برق و مخابرات در دانشگاه صنعتی امیر کبیر هستند، شک ندارم اما آیا واقعا مدیریت او هم اینگونه است؟! و آیا تفکرات او در این سالها و با این سیر پیشرفت ارتباطات در دنیای مدرن توانسته جوابگو باشد. ما که شک داریم.

واقعا می دانم که این مطالب شاید گوشه ای از درد و دلهای من و شما باشد. اما ای کاش مسئولین بتوانند پاسخی در خور و شایسته برای مردمی که ادعای خدمتگذاریشان را دارند داشته باشند. به هر حال عملکرد روابط عمومی مخابرات هم (که همین چند وقت پیش به عنوان روابط عمومی برتر کشور معرفی شد) که مدام دم از پیشرفتها در آگهی های تبلیغاتی می زند جای بسی تعجب دارند.

به امید روزی که ما هم بتوانیم به دهکده جهانی ارتباطات بپیوندیم و به امید موفقیت و شادکامی شما

امضاء محفوظ

 

هرگز نا امید نشو!

اصولا بعضی مقاطع و بحرانهای خاص در زندگی هر انسانی پیش می آید که باعث نا امیدی آن فرد می شود.

نمی دانم شما هم با من موافقید یا نه ولی انصافا نا امیدی شاید یکی از بدترین دردهای بشریت امروز است ولی ما اگر همیشه در آن بحرانهای عاطفی کمی با خودمان رو راست باشیم و سر به تفکر فرو بریم می بینیم که ناامیدی نه تنها هیچ دردی را دوا نمیکند بلکه بیشتر هم باعث شکست و عدم موفقیت انسانها می شود. من که خودم همیشه سعی می کنم در این شرایط خودم را با انسانهای بزرگ و موفقی که در بدترین و سخت ترین شرایط مادی و معنوی باز هم ناامید نشده و با تلاش و پشتکار قله های موفقیت را یکی یکی فتح می کنند مقایسه می کنم و به این وسیله به خودم امیدواری می دهم.

البته چند وقت پیش جمله ای شنیدم از رالف والدو امرسون که سخت مرا تحت تاثیر قرار داد من که این جمله را بزرگ نوشته و به دیوار اتاقم نصب کرده ام شما هم اگر دوست دارید فکر می کنم بد نباشد اگر این کار را انجام دهید. اما جمله این است:

هرگز ناامید مشو!

گاه از میان یک دسته کلید این آخرین کلید است که قفل را می گشاید.

رالف والدو امرسون

در پایان اینکه فراموش نکنید زندگی هم مانند فوتبال 90 دقیقه است پس تا دقیقه 90 و حتی وقتهای اضافی هم با سرنوشت بجنگید.

پس شعار ما این است هرگز نا امید نشو!

همه شما را دوست دارم.

اگر خود تو توی یک اتاق تاریک پیدا کردی،

دیدی همه جا قرمزه

از دیوارش خون می یاد

خیلی تکون می خوره

ضربه می زنه....

نترس ....

تو توی قلب منی!؟

اجتماعی بودن و معاشرت

 

سلام دوستان

بیایید:

1- اجتماعی باشیم و همواره در متن جامعه حضور داشته باشیم.

2ـ با دیگران باشیم و صله ارحام نماییم.

3ـ با انسانها صمیمی باشیم و از تنهایی و احساس تنهایی بپرهیزیم.

4- با دیگران احساس همدلی کنیم و هر کمکی از دستمان بر می آید برایشان انجام دهیم.

5- با حرکات ، کلام و نگاه خود، صمیمیت و شادی و امید را به دیگران هدیه دهیم.

6- به همه لبخند بزنیم و محیط با نشاطی را در اطراف خود به وجود آوریم.

6- به دیگران توصیه کنیم که اجتماعی باشند و به مردم خدمت کنند.