با غریبه ها آشنا

with familiar strangers با غریبه ها آشنا

با غریبه ها آشنا

with familiar strangers با غریبه ها آشنا

ماسه ها و حماسه ها

نمی دانم اگر در بطن هر صدف به جای مروارید ماسه بود

و معنی هر غزل به جای عشق حماسه بود

باز هم خورشید فردا طلوع می کرد!


ارده و هدف واحد

اگر تا حالا در زندگی افراد موفق (در هر زمینه ای)، دقت کرده باشید می توانید نکات مشترک زیادی در همه این افراد ببینید. من قصد ندارم در اینجا قلم فرسایی کرده چون خوشبختانه کتابهای خوب زیادی در این زمینه وجود دارد که البته فایلهای الکترونیکی آنها هم در اینترنت به صورت رایگان قابل دسترسی است. من سالها پیش شروع به مطالعه کتابهای مختلف در این زمینه کرده و از هر کدام نکات زیادی یاد گرفتم که بی شک با لطف خدا تاثیر زیادی در سرنوشت و زندگی من ایجاد کردند.

بهانه من برای نوشتن این مطلب موفقیت استاد بزرگ شطرنج کشورمان احسان قائم مقامی بود ،که موفق شد پس از چندین بار مسابقه، قهرمان سابق شطرنج جهان، کارپف را شکست دهد و این نشان از تلاش و پشتکار این جوان موفق ایرانی داشت. او توانست افتخار دیگری بر افتخارات خودش اضافه کند. که البته این برای من به عنوان یک جوان ایرانی هم جای افتخار و الگو برداری دارد.

تمام این مقدمه چینی ها برای این بود که بگم: کسی که از اول یک هدف برای خودش تعیین کند و آن هدف را سرلوحه تمام کارها و برنامه ها و افکار خودش کند مطمئنا به آن هدف دست خواهد یافت شک نکنید. این مسئله را در مورد افراد زیادی خودم شاهد بودم.

به نظر من یکی از بزرگترین مشکل من و خیلی از افراد دیگه مشابه من همین نداشتن یک هدف واحد است که باعث می شود نتوانیم انرژی خودمان را متمرکز کرده و با تمام قوا و اراده به سمت هدف واحد حرکت کنیم. من خودم را در خیلی از زمینه ها موفق می دانم اما فقط در حد نرمال و این یعنی موفقیت ناقص و اتلاف وقت و انرژی، در صورتیکه اگر از اول با فکر و انتخاب یک هدف پیش رویم، موفقیت کامل حاصل خواهد شد.

پس پیش به سوی موفقیت کامل با انتخاب یک هدف کامل ...

شاید بعدا کتابی در این زمینه از من چاپ شد. دعا کنید.