با غریبه ها آشنا

with familiar strangers با غریبه ها آشنا

با غریبه ها آشنا

with familiar strangers با غریبه ها آشنا

ای انسان

ای انسان!

تا زمانی که خود را بی مقدار می دانی

در نزد ما قدر و مرتبه ای داری

و چون برای خود قدر و مقامی تصور کنی

در پیش ما بی ارزش خواهی شد.

حدیث قدسی

سکوت

سکوت می کنم تا حرفهای نگاهت را بهتر بشنوم...

۹۴

خیلی زود که برگردی
باز برای بی تو ماندن من
هزاره ای ست
که پرشکوفه ترین کلمات مرا در غیاب نور
 به خواب سایه خواهد برد
 سفر به سلامت
 پرنده ی دخترانه ترانه
 تنها تو می دانی
که هیچ پیش گویی از خوابگزاران محرم آسمان
گمان نخواهد برد
 که من از بازجست بی سرانجام آن سفر کرده
 روزی به عریان ترین رویا ها خواهم رسید
من مجبور به باور بی دلیل این دقیقه ام
که خداوند از آخرین سهم ستارگان
تو را برای تنهاترین شاعر فرودستان خسته فرستاده است
 هنوز نرفته از عطر آب و آواز نیزه ها
بین تشنگی های تو منتهای کجا
به شامات شبانه ام می برد
بازآ
 که غیاب تو از حدود این همه رویا
هزاره ای ست ... فرستاده ی آخرین آواز آدمی

سید علی صالحی

جاده

جاده اسم تو رو فریاد می زنه

دل من به سوی تو پر می زنه

ای تمام خاطرات هستی ام

قلبم و یاد تو خنجر می زنه

آدمـک آخــرِ دنیــاست، بخند

آدمـک آخــرِ  دنیــاست، بخند

آدمـک مـرگ هـمین جاست، بخند

آن خـدایی که  بـزرگش خوانـدی

به خـدا، مثـل تـو تنهـاست، بخند

دستخطی  کـه  تـو را عاشـق کرد

شوخـیِ  کاغــذی  ماسـت، بخند

فکر کن   دردِ  تـو  ارزشـمند است

فکر کن  گریـه چـه  زیباست، بخند

صبحِ فردا به  شبت  نیست که نیست

تـازه  انگار کـه فـرداسـت، بخند

راستـی آنچـه بـه یــادت دادیم

پَر زدن نیست کـه درجاسـت، بخند

آدمــک نغمــهء  آغــاز نخوان

به خــدا  آخــر  دنیـاست، بخند

 

 

خداحافظ بابا بزرگ

هر کس زیستنی شکوهمند می داند، مرگی شکوهمندتر می تواند.

خدا رحمتت کنه حاجی

خدا می دونه که در نبودت چقدر اشک ریختم

خدایا بنازم حکمتت رو

 هیچوقت ازت گله ای نداشتم، حالا هم ندارم

همیشه شکر، همیشه و در همه حال شکر

می دونم همیشه هوای بنده هات رو داری

این روزها در دلم غوغایی برپاست

کسی رو از دست دادم که جای پدرم بود و پشتیبان و حامی من در زندگی

مردی بزرگ، که شاید دنیا کمتر مثلش به خود دیده بود

و این عادت ماست که تا چیزی رو از دست دادیم اون وقت تازه نبودش رو با تمام وجود حس می کنیم و ارزشش برامون هویدا می شه.

خدا بیامرزدت بابابزرگ

مطمئن باش که هیچوقت فراموشت نمی کنم

و اون چیزایی رو که می خواستی، انجام می دم برات....