با غریبه ها آشنا

with familiar strangers با غریبه ها آشنا

با غریبه ها آشنا

with familiar strangers با غریبه ها آشنا

وزارت ICT از توهّم تا واقعیت

دیروز وقتی اومدم خونه، وقتیکه قبض موبایلم(ببخشید تلفن همراهم) را دیدم که اومده در خونه واقعا از این لطف اداره پست در تعجب ماندم. اما وقتی شگفتی و تعجبم بیشتر شد که قبض را نگاه کردم، اولا 29 روز از آخرین مهلت پرداخت آن گذشته بود ثانیا مبالغ عجیب و غریب و بعضا نجومی در آن مشاهده شد که مرا وادار به نوشتن این مطلب کرد برای مثال مبلغ خدمات ویژه برای چندمین بار 110000 ریال آمده بود که معلوم نبود بابت چه خدماتی.

کلا وقتیکه کمی با خودم فکر کردم و عملکرد وزارت عریض و طویل  ICT (یا همان پست و تلگراف و تلفن سابق) را از نظر گذرانده و با اکثر دوستان در این رابطه صحبت کردم فکر کردم بد نباشه اگه یک دست مریزادی به مسئولین این وزارتخانه بدهم. نمی دونم از کجا شروع کنم اما فکر کنم بهتر است از تلفن همراه که فراگیر ترین وسیله ارتباطی دارای مشکل اساسی   در ایران است شروع کنم.

آخه تقصیر مردم ایران چیه که مسئولین مخابرات عُرضه درست کردن وضعیت بسیار بد و اسف بار آنتن دهی تلفن همراه را ندارند.

از وضعیت قبضهای آن هم که دیگر فکر کنم، نگویم بهتر است، که یا نمی آید یا با چند ماه تأخیر می آید یا در آخر هم باید بروی دفاتر خدمات ارتباطی و با پرداخت مبلغ 200 تومان قبضت را دریافت کنی، وقتی هم که آن را می دهند دست آخر دیدن ارقام عجیب و غریب و اشتباهات فراوان در آنها طبیعی به نظر می رسد.

واقعا وقتی که عملکرد ضعیف و مبهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقوله هایی مانند: فیلترینگ، اپراتور دوم تلفن همراه (ایران سل ، ترک سل و ... که هنوز که هنوز است ترکها دارند به ما می خندند ) ماهواره زهره (که دارند آن را از ما می گیرند ) ، تغییر مدام شماره ها ( که ناشی از اشتباهات خود آنهاست و همه را سردرگم کرده )، و مسئله ثبت نامهای تلفن همراه (که دیگر نیاز به توضیح ندارد و همه ما از آن جریان که چگونه سود میلیاردها تومان از پولهای مردم به خزانه دولت واریز می شده باخبریم ) و ... می بینیم. که واقعا صحبت در مورد هر کدام از آنها واقعا خودش یک مثنوی طولانی را می طلبد، دیگر چه امیدی به اصلاح وضعیت این مقوله مهم از پیشرفت هر کشوری، یعنی ارتباطات داریم. واقعا آیا جایگاه ارتباطات در کشوری مثل ایران با اینهمه افراد خلاق و صاحب علم و تفکر این است. آیا رواست که کشورهای همسایه ما از قبیل ترکیه ، امارات و ... در بحث ارتباطات اینهمه از ما پیشی گیرند، تا جایی که ما از آنها تقاضای کمک بکنیم (واقعا خنده دار نیست) به هر حال وضعیت خطوط اینترنت، که دیگر برای همه کسانی که این مطلب را می خوانند دیگر واضح و مبرهن است.

در هر حال من در اینکه آقای دکتر سید احمد معتمدی استاد خوبی در تدریس دروس برق و مخابرات در دانشگاه صنعتی امیر کبیر هستند، شک ندارم اما آیا واقعا مدیریت او هم اینگونه است؟! و آیا تفکرات او در این سالها و با این سیر پیشرفت ارتباطات در دنیای مدرن توانسته جوابگو باشد. ما که شک داریم.

واقعا می دانم که این مطالب شاید گوشه ای از درد و دلهای من و شما باشد. اما ای کاش مسئولین بتوانند پاسخی در خور و شایسته برای مردمی که ادعای خدمتگذاریشان را دارند داشته باشند. به هر حال عملکرد روابط عمومی مخابرات هم (که همین چند وقت پیش به عنوان روابط عمومی برتر کشور معرفی شد) که مدام دم از پیشرفتها در آگهی های تبلیغاتی می زند جای بسی تعجب دارند.

به امید روزی که ما هم بتوانیم به دهکده جهانی ارتباطات بپیوندیم و به امید موفقیت و شادکامی شما

امضاء محفوظ

 

نظرات 7 + ارسال نظر
محمد لطفی سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 03:26 ب.ظ http://mohammad4ir.blogsky.com

ای بابا٬ مخابراتم مثل بقیه جاها ...

انسی سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 05:44 ب.ظ http://keramaty6.blogsky.com

با سلام ؛
وبلاگتان خیلی جالب است . اما یک سوال : برایم خیلی مهم است که بدانم شما چگونه آدرس ایمیل افراد را به دست می آورید ؟ چون من به تازگی موفق به ساخت وبلاگ شده ودوست دارم دیگران در مورد آن نظر دهند ؛ تا مثل وبلاگ شما بازدید کننده های زیادی داشته باشد .

عاشق خیالی چهارشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 10:17 ب.ظ

سلام
جای بسی امیدواریه که از اینترنت و سرعت آن نگفتی چون واقعا حرف نداره

مرتضی چهارشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 11:34 ب.ظ http://fanoosedaria.blogsky.com

سلام
دست رو دلم نذار که خونه
راستی اون ۱۱ هزار تومان که بابت خدمات می گیرن واسه خاطر اون نواری که مدام برای تمام مشترکین والبته بدون وقفه پخش میشه که میگه مشترک گرامی شماره مورد نظر در دسترس نمی باشد یا یه چیزی توهمین مایه ها....

احسان پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:29 ق.ظ

ملت باید دستشون رو بدن به دست هم تا روشن نشدن تکلیف این وضعیت تخ** نه قبضها شونو پرداخت کنن نه اقدام به خرید و فروش موبایل کنن. بعد میبینی که این وضعیت به یک هفته درست میشه یا نه !

سانی پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:41 ب.ظ http://sani.blogfa.com

اگه کد پستی ده رقمی بنویسی و اعلام کنی به دفاتر مخابراتی به موقع میاد در خونه! ولی خوب دیگه ....راستی امیر جان این آدرس وب من تو آخرین گل صبحی رو به آدرس جدیدم تغییر بده

دکتر مهران پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:03 ب.ظ http://www.sx.blogsky.com

با سلام وبلاگ خوبی داری دوست عزیز اگه وقت کردی یه سری هم به من بزن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد