با غریبه ها آشنا

with familiar strangers با غریبه ها آشنا

با غریبه ها آشنا

with familiar strangers با غریبه ها آشنا

امیر حسین مدرس


 

سلام

 

خودمونیم هان، این امیر حسین مدرس مجری سابق برنامه نیمرخ در سال 1377 که اجراهای زیبای او با حسین رفیعی (فافا)که هنوز در اذهان ما باقی مانده ، عجب خواننده ای شده. البته او که به نظر من احتمالا دچار یک تحول فکری هم شده با شکل و شمایل جدید خودش با موها و ریشهای بلند، آدم رو به یاد این درویشهای خفن می اندازه. به هر حال او به نظر من در یکی از حرفه های جدیدش یعنی خوانندگی ، کاملا موفق بوده و آهنگها و ترانه های جالبی با سبکهای نو و جدید به جامعه عرضه کرده است. یکی ازآخرین آثارش هم که همین ترانه تیتراژ آغازین سریال طنز" متهم گریخت " است که در ایام ماه رمضان از شبکه سوم پخش می شود . فکر کنم که اگر اشتباه نکنم یک سریال دیگر هم به نام رسم عاشقی باز از شبکه سه پخش می شد که باز هم ترانه آخر فیلم مال همین امیر مدرس بود که اونم خیلی قشنگ و دلنشین بود. به هر حال کلا این امیر حسین مدرس شخصیت جالب و دلنشینی داره که تونسته در حرفه های مختلفی مثل: مجری گری و خوانندگی و ... موفق باشه، هر چند که نباید از حمایتها و الطاف سازمان صدا و سیما هم در حق او به سادگی گذشت. چون صدا و سیما نسبت به بعضی اشخاص خاص لطفهای ویژه ای دارد که در موفقیت آنها تاثیر گذار است . حالا چرا ش و نمی دونم.

 

 

ترانه پایانی سریال متهم گریخت با صدای امیر مدرس را از اینجا می تونید دانلود و گوش کنید.

من خودم که اگر فیلم رو نبینم اما سعی می کنم گوش دادن آهنگش رو از دست ندهم.

 

کلام آخر: بد نگوییم، بد نشنویم، بد نبینیم و بالاخره بد نیندیشیم.   


همه گویند که تو عاشق اویی

گرچه دانم همه کس عاشق اویند

لیک می ترسم، یا رب!

نکند راست بگویند؟


 

پیوست:سایت قزاق یک سایت بسیار عالی و جالب برای دوست یابی و ارتباط با دوستان قدیمی است این سایت که شبیه سایت اورکات  می باشد دارای قابلیتها و انجمنهای بسیار زیاد و جالبی می باشد نکته جالب این است که این سایت تمام شهرها و نقاط جهان، حتی شهرهای ایران را در لیست خود دارد و باورتان نمی شود که اگر بگویم علاوه بر تمام استانها و شهرهای ایران، حتی روستاها و شهرکهای ایران را هم تحت پوشش قرار می دهد. به هر حال با توجه به فیلترینگ شدید سایت اورکات رفته رفته  هجوم ایرانیان به این سایت رو به افزایش شدید است.لازم به ذکر است که این سایت انجمنهای مربوط به فارسی زبانان و موضوعات مورد علاقه آنها را هم فراوان دارد و به این ترتیب شما به راحتی می توانید دوستان هم عقیده و دارای علایق و نقاط مشترک را از این طریق پیدا کنید. به هر حال من استفاده از این سایت جالب را به تمامی شما ، خصوصا دوستانی که از چت برای دوستیابی استفاده می کنند توصیه می کنم. برای استفاده از خدمات این سایت مطابق معمول باید در

ابتدا در آن ثبت نام کنید که انجام این کار آسان است.

این سایت در آدرس زیر قابل دسترسی است:

 

http://www.gazzag.com

رمضان


ای اهل ایمان بر شما هم روزه داشتن فرض گردید چنانکه امم گذشته را فرض شده و این دستور برای آن است که پرهیزکار شوید.     بقره- 183

حلول ماه رمضان را به همه دوستان عزیزم تبریک می گویم.

دوباره بوی خوش رمضان به مشام می یاد. ماه خوبی ، برکت ، مهربانی ، توبه ، گذشت ، قدرشناسی و ...

باز اون صدای ربنای شجریان و بعدشم آن اذان دوست داشتنی که فکر کنم موذنش مرحوم موذن زاده اردبیلی باشه آدم رو به یک حال و هوای دیگه می بره.

رمضان فرصت خوبیه که ما باز با خودمون خلوت کنیم و یکبار دیگر بیاییم و به درمان دلمون بپردازیم.

آری قلب و دل ما است که اینهمه ما رو تو دردسر می اندازه و باعث بدبختی ما میشه. کلا ماه رمضان ماه عجیبیه . نمی دونم شما چقدر این عقیده رو قبول دارید اما حقیقتا من این رو خودم به عینه در حد فهم خودم دیدم. دوستی دارم که اصلا نماز نمی خونه ولی عجیبه که در ماه رمضان علاوه بر روزه ، نماز هاش رو هم کامل می خونه و این برای این فردی که من می شناسم واقعا در حد یک اعجاب است. در هر صورت واقعا اینکه گفته اند رمضان ماه میهمانی خداست راست گفته اند. و خداوند مهربون سفره گسترده خود را برای استفاده ما انسانهای قدرناشناس پهن کرده، که هر کس به قدر وسع خود از آن بهره مند می شود.

کلا من عقیده دارم که شکم پرستی خیلی به انسان ضرر می زند که شاید کمترین اثر روزه تمرینی بر ضد این مسئله است . حالا که دیگر دانشمندان جهان هم به اثرات مثبت پزشکی روزه بر انسان سخنها مطرح کرده اند.

راستی شبهای احیا ء یادتون نره چون سرنوشت یک سال ما در این شب رقم زده می شه. خدا جون خودت و کرمت.

در هر حال تا چشم به هم بذاریم رمضان هم به سرعت برق و باد می گذره فقط امیدوارم که این رمضان ، مانند رمضانهای قبل ، با پشیمانی برای از دست دادن فرصتهای از دست رفته همراه نباشه. امیدوارم.

اینم شعر معروف مولوی که بسیار پرمعنا و زیباست:

این دهــان بستی دهــانی باز شـــد
کـو خـورنده‌ی لــقمـه های  راز شـــد

لــب فـروبــند از طـعـام و از شـــــــراب
ســـوی خوان آسـمــانی کن شـــتاب

گـر تــو این انبان ز نـان خــالی کـــنی
پـر زگـــوهــــر هـــای اجــــلالی کـــنی

طــفل جـان از شـیر شــیطان بــاز کن
بــــعـــد از آنـــش بـا مـــلک انـــباز کــن

چند خوردی چرب و شیرین از طـعــام
امـــتحـــان کــن چـــند روزی با صــیام

چــند شــب ها خواب را گشتی اسیر
یــک شـــبی بــیدار شــو دولـــت بـگیر

پیوست: جاتون خالی الان مشغول خوردن آلبالو ترش هستم که خیلی چسبید. باید دوباره برم بخرم.

مولوی


 

سالروز بزرگداشت شاعر توانا و عارف بی نظیر مولوی را  به تمام دوستداران او تبریک می گویم.

 

دوستی که به تازگی از سفر به کشور ترکیه برگشته بود برام تعریف کرد که در این سفر که برای قرائت فاتحه ای بر روح مولوی به شهر قونیه در کشور ترکیه رفته بوده در آنجا مشاهده کرده بود که چطور مردم ترکیه به یقین و با قاطعیت اعلام کرده بوده اند که مولوی تعلق به آنها دارد و بالکل منکر ایرانی بودن او شده اند. من با شنیدن این موضوع با راستی متاثر و شگفت زده شدم و با خودم گفتم که چرا ما ایرانیها به هیچ وجه قدر دانسته های خود را نمی دانیم و فقط وقتی چیزی را از دست دادیم آن وقت است که ارزش آن را می فهمیم. و به قول معروف برای ما مرغ همسایه غاز است. نظر شما چیه؟

 

مختصری از زندگی مولوی

مولانا جلال الدین معروف به مولوی یا ملای روم بزرگترین شاعر عارف قرن هفتم است. مولوی در بلخ متولد شد و مقارن حمله مغول، پدرش بهاولد با خانواده خود ترک وطن کرد و به سفر پرداخت و سرانجام در قونیه اقامت کرد. مولوی سالها در حلب و دمشق به تحصیل علوم پرداخت و پس از هفت سال به قونیه بازگشت و پس از طی مقامات بر مسند ارشاد نشست.

مولوی در سال 642 با عارف بزرگ شمس الدین محمد تبریزی برخورد. از این برخورد انقلاب و آشفتگی در وی پدیدار گشت ، زندگیش رنگ دیگری به خود گرفت و شور و شوقی سوزان در وجودش راه یافت که تا آخر عمر در وی باقی ماند. غزلیات مولوی که به دیوان شمس مشهور است دارای سوز و گداز و شور خاصی است که نمونه وجد و حال شاعر است.

 

در اینجا برای گرامیداشت یاد مولوی تصمیم گرفتم که یکی از شعرهای زیبای او را تقدیم کنم به دوستان خوب وبلاگیم که اسامی و وبلاگهای بعضی از آنها را در گوشه سمت راست مشاهده می کنید. امیدوارم که مورد پسند شما عزیزان واقع شود و همه ما بتوانیم به مضمون این شعر عمل کنیم. با امید آن روز.

 

بیا تا قدر یکدیگر بدانیم

که تا ناگه ز یکدیگر نمانیم

کریمان جان فدای دوست کردند

سگی بگذار ما هم مردمانیم

غرضها تیره دارد دوستی را

غرضها را چرا از دل نرانیم

گهی خوشدل شوی از من که میرم

چرا مرده پرست و خصم جانیم

چو بعد مرگ خواهی آشتی کرد

همه عمر از غمت در امتحانیم

کنون پندار مردم آشتی کن

که در تسلیم ما چون مردگانیم

چو بر گورم بخواهی بوسه زدن

رخم را بوسه ده کاکنون همانیم

خمش کن مرده وار ای دل ازیرا

به هستی متهم ما زین زبانیم

چطور میشه فهمید کسی به ما دروغ میگه یا نه؟


 

دوستی ازم پرسید که به نظر تو چطوری می تونیم بفهمیم که یک نفر موقع صحبت کردن داره به ما دروغ می گه یا نه؟ من با شنیدن این سوال اندکی تامل کرده و به فکر فرو رفتم ، پس از دقایقی در چشمهای او نگاه کرده و به او گفتم که به نظر تو این چشمها دروغ گفتن بلدند، گفت: نه، گفتم همینه. تو دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، که دروغ شده وسیله ای برای تعرض به حریم دوستیها و وسیله ای برای ثابت کردن خود و تخریب روحیه دیگران ، واقعا همه ماها باید بلد باشیم که چگونه می توانیم راست را از دروغ تشخیص دهیم. آری من خودم قبل از اینکه آن دوستم آن سوال را از من بپرسد این مسئله ذهنم رو خیلی مشغول کرده بود که به راستی چرا اینگونه دروغ گفتن سکه رایج بازار هر کس و ناکسی شده. من اصولا خودم از دروغ گفتن تنفر دارم و خوشبختانه در محیطی رشد کرده ام که اصلا حتی اگر هم بخوام دروغ بگم انگار این توانایی در وجودم وجود نداره. همین مسئله باعث شده که خیلی از افرادی که دروغ میگن هم بدم بیاد. خدا وکیلی این حرف رو از ته دل می زنم، و اگر رو دلتون میشینه ازم قبول کنید.

آره دوستان اگر به نظر من هر موقع که با کسی صحبت می کنید تو چشمهای اون نگاه کنید خیلی راحت تمام حقیقت رو در چشمهای اون خواهید خوند چون چشمها هیچوقت دروغ نمی گن. البته این رو هم بگم که من خودم به شخصه با این نتیجه رسیده ام که، کسی که دروغ می گه همیشه در آینده دستش رو میشه و حقیقت آشکار میشه و به قول معروف ماه هیچوقت پشت ابر نمی مونه، پس فراموش نکنید که دروغ گوها فراموش کارند.

آری چشمها هیچوقت نمی تونن دروغ بگن!

به نظر شما تو دنیای مجازی اینترنت و چت که هیچوقت نمیشه چهره واقعی افراد رو شناخت چطور میشه به دروغ گفتن اونها پی برد؟!