با غریبه ها آشنا

with familiar strangers با غریبه ها آشنا

با غریبه ها آشنا

with familiar strangers با غریبه ها آشنا

مشاعره حمید مصدق و فروغ فرخزاد

مشاعره حمید مصدق و فروغ فرخزاد 

"حمید مصدق خرداد 1343"


تو به من خندیدی و نمی دانستی
من به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدم
باغبان از پی من تند دوید
سیب را دست تو دید
غضب آلود به من کرد نگاه
سیب دندان زده از دست تو افتاد به خاک
و تو رفتی و هنوز،
سالهاست که در گوش من آرام آرام
خش خش گام تو تکرار کنان می دهد آزارم
و من اندیشه کنان غرق در این پندارم
که چرا باغچه کوچک ما سیب نداشت


 " جواب زیبای فروغ فرخ زاد به حمید مصدق"

من به تو خندیدم
چون که می دانستم
تو به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدی
پدرم از پی تو تند دوید
و نمی دانستی باغبان باغچه همسایه
پدر پیر من است
من به تو خندیدم
تا که با خنده تو پاسخ عشق تو را خالصانه بدهم
بغض چشمان تو لیک لرزه انداخت به دستان من و
سیب دندان زده از دست من افتاد به خاک
دل من گفت: برو
چون نمی خواست به خاطر بسپارد گریه تلخ تو را ...
و من رفتم و هنوز سالهاست که در ذهن من آرام آرام
حیرت و بغض تو تکرار کنان
می دهد آزارم
و من اندیشه کنان غرق در این پندارم
که چه می شد اگر باغچه خانه ما سیب نداشت

نظرات 5 + ارسال نظر
نگین دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:14 ب.ظ http://delaram62.blogsky.com

سلام
ممنونم از لطفتون

Amir سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:19 ب.ظ http://www.nazerhazrat.com

سلام دوست عزیز
لطفا آدرس لینک من رو به www.nazerhazrat.com تغییر دهید
با تشکر
بای

Amir چهارشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:25 ق.ظ http://www.nazerhazrat.com

سلام دوست عزیز
مرسی لطفا دارید ایشالا شمام دات کام میشید به زودی
لینکتون رو هم الآن چک کردم توی لیست هست اتفاقا با دو ستاره در دو طرفش مشخص شده که امروز وبلاگ رو بروز کردید یعنی یه تغییری در وبلاگتون دادید حتما توصیه میکنم شمام از سیستم بلوگرولینگ استفاده کنید اگه طریه کار کردش رو هم خواستید میتونید از چند مطلب قبل من که درباره این سایت هست استفاده کنید
با تشکر
فعلا بای

سانی چهارشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:06 ب.ظ

قشنگ بود

شبنمکده دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:49 ب.ظ http://www.abaei.persianblog.ir

زیبا بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد