با غریبه ها آشنا

with familiar strangers با غریبه ها آشنا

با غریبه ها آشنا

with familiar strangers با غریبه ها آشنا

سه سال گذشت...

به نام او

 

آشنایی نه غریب است که دلسوز من است          چون من از خویش برفتم دل بیگانه بسوخت

        خرقه زهد مرا آب خرابات ببرد          خانه عقل مرا آتش میخانه بسوخت

 

سه سال گذشت 

وقتی نگاهی به جاده پرپیچ و خم پشت سرم می اندازم و روزهای گذشته از عمر را مرور می کنم ، تمام اتفاقات همچون سریالی چند قسمتی از ذهنم عبور می کنند. حوادثی که هرکدام در شکل گیری روحی و شخصیتی امروزم نقش انکارناپذیری ایفا می کنند. اتفاقاتی تلخ و شیرین که هر کدام پیام های زیادی را برای بیداریم به همراه داشتند و چه رنج هایی که درون مرا صیقل ندادند و چه طوفانهایی که، گردباد انقلاب دورنم را شعله ورتر نساختند.

فقط می توانم خدا را برای همه چیز شکر کنم و از تقدیری که در پس پرده و پس از تحمل رنج های بسیار، همیشه به من روا داشته سر تعظیم فرود آورم.

 

یا رب کجاست محرم رازی که یک زمان          دل، شرح آن دهد که چه گفت و چه ها شنید

 

امروز 10 اردیبهشت 1387 ، دقیقا سه سال از روزی که شروع به نوشتن در اینجا کردم می گذرد. آری دقیقا به یاد دارم 10 اردیبهشت 1384 ، روزی را که «یادداشتهای یک غریبه» متولد شد که بعدها تکمیل و تبدیل شد به  با «غریبه ها آشنا». شرایط عجیبی داشتم آن روزها که اینجا مجال گفتن آنها نیست.

اکنون که وارد چهارمین سال عمر این وبلاگ می شویم اعتراف می کنم که از جمله  اتفاقات عجیب زندگیم ،نوشتن در اینجا بود بدون رها کردن. که چیزهای زیادی را به من هدیه کرد.

یکی از دلایلی که سعی کردم بدون معرفی خودم در اینجا بنویسم این بود که دوست داشتم همیشه حرف دلم را بنویسم بی هیچ مصلحت اندیشی. آری این وبلاگ،  با غریبه ها، آشناست چون خود نیز یک غریبه است و برای همیشه هم غریب خواهد ماند و غریب خواهد مرد.

البته آنهایی که غریبه هستند خود آشنایان این وادی اند و با صاحب این مطالب آشنا. و همیشه پذیرای آسمانی ها هستم و دل های بی قرار و ره گذر کوچه های جدید.

 

حافظ غم دل با که بگویم که در این دور          جز جام نشاید که بود محرم رازم

 

از روزی که شروع به نوشتن در اینجا کردم و چه زمانهایی که نوشتم ولی نه در اینجا، بی هیچ ادعایی ، احساسم این بود که آنهایی که باید اینجا بیایند می آیند. نه برای خواندن مطالبم از کسی خواهشی کردم و نه به قصد جلب بازدید کننده بیشتر و مطرح کردن خودم (چنانچه خیلی جاها این را دیدم ) به وبلاگهای دیگر سر زدم. همیشه سعی کردم حرف دلم را با صداقت بزنم و گاهی احساس کردم شاید باعث رنجش دوستان خوبم شدم که از صمیم قلب از آنها حلالیت می طلبم. همین بودم که هستم. همیشه هم خدا را شکر می کنم که این وبلاگ بی شک جزء پربازدیدترین وبلاگهای از این دست بوده و آمار بالای بازدید کننده های وبلاگ (علیرغم عدم تلاش برای این منظور و عدم اهمیت آن برای من) بیانگر همین مطلب است.

 

گاهی که روند تکامل وبلاگ را با دقت تر می نگرم به تکامل روحی و معنوی خودم  بیش تر پی می برم. به هر حال جز ذات مقدس خدا، همه چیز تمام شدنیست، اینجا هم دیر یا زود تمام خواهد شد و آن چه می ماند خاطرات است چه شیرین و چه تلخ.

به  قول استاد شریعتی: « اگر پیاده هم شده است سفر کن، در ماندن می پوسی، هجرت کلمه بزرگی در تاریخ شدن انسان ها و تمدن هاست».

جا دارد که در اینجا یکبار دیگر از تک تک دوستان خوبم چه در دنیای مجازی و چه در دنیای واقعی که در طول این سه سال به طرق مختلف همراهم بودند و محبتشان را نثارم کردند سپاسگذاری کنم و برای همه آنها آرزوی موفقیت و سربلندی در همه جا نمایم.

دست تک تک دوستانم را به گرمی می فشارم و از هرگونه همکاری و کمکی با آنها حتی در دنیای واقعی دریغ نخواهم کرد. جهت هر گونه تماس، ارتباط و همکاری E-Mail همیشگیم در دسترس است:

rahgozar_shabestan@yahoo.com

 

دوست داشتم در اینجا تا جایی که ذهنم یاری کرد از دوستان خوبم نام ببرم ولی اگر کسی از قلم افتاد از او عذر خواهی می کنم. بسیاری از این دوستان اکنون دیگر حضور ندارند و من از وضعیت بعضی از آنها اطلاعی ندارم ولی همه شما را دوست دارم.

 

پیام (دوست عزیز و فرهیخته ام) – علی و احسان مختاری پور (فارس تک) – وحید (امید من) – مرتضا (فانوس دریا) – سارا (خانه دوست کجاست؟) – سانی – نگین (سکوت صبح)  – پیشگو – نیلوفر (خیال) – رامین (شب تولد من) – نوشین (آفتابگردان) – امیر (ضربدر) – امید زندگانی – گمنام (خط موازی) – مطرود – پویا (مرید راه عشق) – مریم (هوای خنک استغنا) – مهدی لقمانی (دفتر عشق) – فتاح (فریادی در سکوت) – الهام (کبوتری به دنبال معشوق) – پیمان (شب، سکوت، کویر) – آنجلینا – موسا (ذهن زیبا) – بی نشون – سبحان (عاشق خیالی) – ماه تنها – رماد – بهار – اقامت (رهگذر) – شیرین – هدا (قاصدک) – راحله حدیدی (!شاعر حرف) – بی بی باران – دریا (وبلاگ پنجره) – مهسا (در گذر گاه زمان) – endugo – مونا .

  

  

 ارادتمند همه شما

 

 

 

 

نظرات 22 + ارسال نظر
محمد صالح رزم حسینی سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:25 ق.ظ http://abukoorosh.blogfa.com/

باشگاه فرهنگی-ورزشی صنعت مس کرمان با همکاری فکوی ایران-فکوی کرمان برگزار میکند

جشنواره سراسری کاریکاتوربا موضوع فوتبال....
http://www.abukoorosh.blogfa.com

نگین سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:26 ق.ظ http://delaram62.blogsky.com

سلام
تولدت وبلاگتون مبارک باشه.
امیدوارم ۱۲۰ساله بشه اینجا !!
همیشّه آز خوندن مطالب قشنگتون خوشحال میشدم.
آخه بیشتر حرف دل بود
شما هم دلتون پاکه پاکه خوب معلومه که نوشته هاتون باید خوندنی باشه.
شاد باشید و پیروز

payam سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:30 ق.ظ

chakerkhatim

راحله حدیدی سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:33 ق.ظ http://neyestaan7.blogfa.com

سلام ره گذر عزیز

تبریک می گم سالروز سومین سال نوشتنت

تنها چیزی که برای آدما می مونه خاطراته چه خوب چه بد

ما هم ارادتمند شماییم رفیق

موفق و شاد باشید

پیام ( ره رو ) سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:40 ق.ظ

دوست عزیزم
خیلی وقت‌ها نگاه یه غریبه، یه عابر پیاده، یه کسی که کنج یه تاکسی نارنجی نشسته و داره توی یه روز بارونی خیابونهای خلوت رو با سرعت رد میشه، میاد و گره میخوره توی نگاهت. دیدی چه حس قشنگی داره اون لحظه؟! اون نگاه. اون عابر پیاده‌ایی که وقتی از کنارت رد میشه پنداری سالهاست همدیگر رو می‌شناسید. بعضی نگاه‌ها، بعضی عابران، بعضی مسافران خیلی آشناتر از اونی هستند که بخواد با معادلات منطقی زندگی امروزی جور دربیاد. یه حس شیرینه که میاد و بهت آرامش میده. بعضی لحظات برای همیشه حک میشه توی ذهنت. رد پا و بوی خوش اون نگاه و اون عابر پیاده و اون مسافر تنهای نشسته توی تاکسی، شاید سالها همنشین و همراهت شد و رفیقی شد برای همه‌ شب‌های با ستاره و بی‌ستاره.

سید مهدی موسوی پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:32 ق.ظ http://bahal3.persianblog.ir

مرسی از لطفت
و استفاده کردم عزیز...

سید مهدی موسوی پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:32 ق.ظ http://bahal3.persianblog.ir

سلام عزیز
اول شعرها را بخوان
بعد کلمات آبی متن ها را دنبال کن که قابل کلیک هستند
بعد متن ها را بخوان
(می توان جای قسمت دوم و سوم را عوض کرد
من ترجیح می دهم با حوصله باشم و اول متن ها را بخوانم و بعد کلمات آبی را)
و در آخر فاتحه ای برایم بفرست...
.........
با دو شعر تازه
خبر حضور چندین کتاب تازه و عالی در نمایشگاه امسال
قرار ملاقات من با شما!
و
از نفس افتاده- ناشناس به این آدرس- فرشته های کاغذی
یعقوب یادعلی- خبرها و لینک های داغ- اشک های آقای مهندس
غلت!! ننویسیم- انجمن شاعران مرده- پیشنهاد بی شرمانه
وزن زمان- نفس عمیق
و... به روزم
با «یه پنجره که هرگز، به جایی وا نمی شه»

وحید پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 08:11 ب.ظ http://omideman.blogsky.com

سلام
سه سال گذشت ...
ساده بوده یا سخت
مهم نیست
مهم اینه که دیگه تنها نیستی

مریم آشنا شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:24 ب.ظ http://www.sobhe.sobhani.blogfa. Com

سلام ای آشنای نیک گفتار وب من را به ذهن خویش بسپار.
وب بسیا جذابی دارید موافقید تبادل لینک کنیم مریم آشنا

فتاح شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:59 ب.ظ http://fbahrani.blogsky.coms

سلام تبریک مرا هم بپذیر با ارزوی موفقیت

شاهد یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:43 ق.ظ http://mkz61.parsiblog.com

سلام
تولد مجازیت مبارک
دلنشین می نویسی. جالبه دوروبریهای ما یا غریبن . یا غریب آشنان یا با غریبه ها آشنان. شاهد هم قرار بود یه اسمی تو این مایه ها داشته باشه ولی نمی دونم چرا یه دفعه به دلم شد که باید شاهد باشم نه غیر از این.حالا حکمتش چی بود نمی دونم راستی یه سوال علی مختاری پور همون علی شاهده؟

[ بدون نام ] یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 03:18 ب.ظ http://www.sobhe.sobhani.blogfa. Com

سلام ره گذر از گذر ما هم گذشتی ، ممنون من وب زیبایت را لینک کردم از شما نیز خواهش می کنم ما رو ساپورت کن

کنزالعرفان چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:25 ب.ظ http://www.kenzolerfan.blogfa.com

سلام دوست گرامی وبلاگ زیبائی داریدازدرگاه خداوندلایزال برای شماسلامتی وکامیابی خواهانم.موفق باشید.

مهدی..دفترعشق شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:46 ق.ظ http://http://www.daftareshghe.blogsky.com/

امانت عشق


این قلب من یک امانت است از طرف من به تو تا لحظه ای که نفس میکشم!


احساسات من امانتیست به تو از طرف قلبم تا لحظه ای که جان دارم...


این عشقم امانتیست از طرف قلبم تا لحظه ای که تو را دارم....

سلام خوبی؟
ممنون از حضورت در دفتر عشق
از اینکه مدتی به وبلاگ دوستان سر نزدم عذر میخوام
دفتر عشق دوباره اپدیت شد
منتظر حضور گرمتون میباشم
موفق باشی [لبخند][گل][گل][گل][گل]

رماد شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:46 ق.ظ http://www.rammad25.persianblog.ir/

سلام

کمی دیر شد اما همین که به این پست تان رسیدم جای شکر دارد. تمام اهالی وبلاگستان به نوعی در غربت خویش بسر می برند و همت دوستان نادیده امید بودن و نفس کشیدن در این فضا را ایجاد می کند...
؛ هر کس به قدر جام خویش از انی خم بهره می برد؛
بزرگوار
سالروز تولد وبلاگتون را صمیمانه تبریک می گویم و امیدوارم سالیان سال قلمتان پایدار و سایه تان مستدام باشد

آدرس من کمی تغییر کرده لطفا به این آدرس مراجعه کنید

ماندگار مانید

endugo شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:45 ق.ظ http://www.endugo.blogfa.com

شاد باشی :)

SANI شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:33 ب.ظ

GHALAMET HAMISHE TAVANA . MOBARAK BASHE TAVALODE WEBLOGET

کدخدا سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:24 ب.ظ http://kadkhoda929.blogfa.com

شبی خواب دیدم با خدا در ساحل زندگی قدم میزنم و رد پاهایمان روی شنهای ساحل باقی می ماند! وقتی در انتهای راه برگشتم و به پشت سر نگریستم دیدم در مسیر زندگی انجاهایی که سختیها و رنجها مرا در هم پیچیده بوده بود رد پاها یکی شده وتنها مانده بودم ! به خدا گله کردم که چرا در شرایطی که از همیشه بیشتر به تو محتاج بودم مرا تنها گذاشته بودی ؟ خدا گفت : عزیزم من هیچ گاه تو را تنها رها نکردم وهمیشه با تو بوده ام ! انجاهایی که رد پاها یکی شده ـ رد پاهای من است که تو را در اغوش گرفته بودم تا سختیها تو را نیازارد



موفق باشی .............

سما سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:32 ب.ظ http://www.all-elone.blogsky.com/

سه سالگیتون مبارک
انشالله ۱۲۰ ساله بشین

سیمین سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:37 ب.ظ http://www.gofteguhayetanhayi.mihanblog.com

... خرم آن دل که از آن دل، به خدا راهی هست ...

مریم چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:17 ب.ظ http://baan3117.blogfa.com

سلام

سیمین پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:04 ق.ظ http://www.gofteguhayetanhayi.mihanblog.com

سلام
ممنون از حضور گرمتون
مطالبی که از کتاب داستانهای ماه نوشتم مال دوران دانشجوییمه.
یکی از هم اتاقیام اونو داشت
منم تو دفترم نوشتم
یه کتاب کوچیک بود با جلد سفید
اسم نویسندش تو ذهنم نیست
ولی اگه بتونم حتما کتابو می خرم و بهتون میگم
....................
راستی اجازه میدین شما رو توی لینکهام بذارم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد